2009/11/13

Pull PR

The Future BuzzのAdam Singerが、「Shift Your PR From Push To Pull」で、
企業が抱えるPRエージェンシーが、SEOやソーシャルメディアに関して分かっていのかどうかを判定するため、次の質問をした

そして、この質問に対する回答がPRエージェンシーがプルPRを理解しているかどうかを判定することになる。
として、10個の質問を挙げている。
  1. Are you implementing social media marketing, but not SEO?
  2. Do your social media and SEO efforts work together?
  3. How do you measure the return on investment of your social media engagement efforts?
  4. Is social media something you do in your spare time, or is it a core function that requires a dedicated resource?
  5. How much effort is put toward managing the search and social media friendliness of your corporate website?
  6. How strategic are the recommendations for the company blog?
  7. What is your company’s approval process for micro-blogging?
  8. Is your current PR agency effectively optimizing your news content for search and social media?
  9. What is your PR firm’s true core competency: traditional PR or social media and SEO?
  10. Have you considered hiring a social media specialist?
Source:The Future Buzz / Shift Your PR From Push To Pull

PRというと伝統的マスメディア向けのコンテンツ、メッセージ配信、そしてメディアリレーションズだった時代は遠い昔のようだ。マスのレガシーメディアは購読者数、発行部数減少にたたられ、オンライン上でのプレゼンスにも大きな影が差している。その上、SEOやソーシャルメディアを考慮しないプッシュPRではどんな効果もないという話だ。

彼が挙げた10個の質問の内、赤くした
  • 「ソーシャルメディアは片手間対応か、それとも専従を必要とする基幹業務か?」、
  • 「PRエージェンシーは検索およびソーシャルメディア向けにニュースコンテンツを最適化しているか?」、そして
  • 「PRエージェンシーの実際の能力は、伝統メディアか、それともソーシャルメディア、あるいはSEOに強いのか?」
に対して、どれほどの欧米企業が「YES」と回答したのだろうか?

そして、上の質問に以下を付け加えなければならない。
  • オンラインにおけるモニタリングをしているか?
  • データ分析をしているか?
  • インフルエンサーマーケティングを実施しているか?
欧米企業のPR戦略がプッシュからプルに移行する中、日本のグローバル企業・ブランドのPR戦略も見直しを迫られている。

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